Ett händelserikt 2021

Efter alla digitala möten var glädjen stor när vi äntligen kunde träffas på årets Höstmöte. Här är några höjdpunkter från året som gått.

Triss i rapporter

Höstmöte i Sthlm

• Den 18 november gick Höstmöte 2021 av stapeln på Blique by Nobis. Glädjen var stor över att äntligen få träffas på plats. Bland talarna fanns Sven-Otto Littorin, Richard Herrey och K-G Bergström.
  • Artikel på engelska

Digital utbildning

• Utbildning är vägen framåt! Sveriges Tvätteriförbund deltog i Erasmus + projektet E-Washboard* som erbjuder digital utbildning till personal inom tvätt- och textilbranschen.
  • Läs mer och laddar ner apparna
Vi firar 9 augusti

Digitalt årsmöte

Mål för hållbarhet

• Vi på Sveriges Tvätteriförbund gillar fotboll och social ansvar – särskilt i kombination. Därför är vi stolta partners till MFF och BP och sponsrar projekt för integration, jämställdhet och utbildning.

Vinnande hållbarhet

• Tvätteriförbundets Hållbarhetspris 2021 gick till Peter Streijffert från Lindbytvätten. Familjeföretaget minimerar sin miljöpåverkan och arbetar för social hållbarhet genom lokalt engagemang för samhälle och idrottsrörelse.
Första året med RUT

• Från och med den 1 januari 2021 gäller Tvätt-RUT med 25% avdrag när du lämnar din tvätt till ett professionellt tvätteri – utan att du behöver göra någonting.
  • Se videon om Tvätt-RUT

Tack för i år! Vi ses 2022!

Co-funded by the Erasmus+ Programme of the European Union

* This project has been funded with support from the European Commission. This website reflects the views only of the author, and the Commission cannot be held responsible for any use which may be made of the information contained therein.