Tillsammans med vår medlem Messe Frankfurt är det en stor glädje att kunna bjuda in till tvätt- och textilservicemarknadens stora event Texcare

Hotell

Hotell Tvätteriförbundets mötesplats/Treffpunkt Tvätteriförbundet är Scandic Frankfurt Museumsufer som ligger i centrala Frankfurt, i stadsdelen Bahnhofsviertel. Från centralstationen är det fem minuters promenad till hotellet. Mer information om hotellet hittar du här. Som medlem i Sveriges Tvätteriförbund får du rabatt vid bokning.

Scandic Frankfurt Museumsufer
Wilhelm-Leuschner-Straße 44
60329 Frankfurt am Main
Tyskland

Ta dig till och från mässan

Du kan ta spårvagn 16 eller 17 från Baseler Platz som ligger ca 100 m från hotellets entré och som på ca 10 minuter tar dig till Messe.

Från hotellet kan du även gå till Frankfurts centralstation (5-10 min promenad). Där tar du S-Bahn 4, 5 eller 6 som på cirka 5-10 min tar dig direkt till Torhaus, precis vid Messe.

Aktiviteter på mässan

Programmet presenteras efterhand. För Sveriges Tvätteriförbunds medlemmar erbjuds entrébiljetter kostnadsfritt. Det finns även möjlighet att delta vid speciell välkomstreception.

Under mässan kommer resultatet av the new Scandinavian Quality Control model presenteras. Läs mer här.

Funded by the European Union. Views and opinions expressed are however those of the author(s) only and do not necessarily reflect those of the European Union or the European Education and Culture Executive Agency (EACEA). Neither the European Union nor EACEA can be held responsible for them.

Co-Funded by the EU