Idag grattar vi alla Rut som har namnsdag. Speciellt vill vi ocksÄ uppmÀrksamma tvÀtt-RUT som nu Àr pÄ sitt fjÀrde Är, till stor glÀdje för alla som vill fÄ avlastning i livspusslet.

FrÄn och med 1 januari 2021 gÀller RUT-avdraget pÄ tvÀtterier. Det innebÀr att kostnaden för hushÄllstvÀtt reduceras med 25 %. För att sprida kunskap om tvÀtt-RUT har Sveriges TvÀtteriförbund tagit fram flera olika typer av marknadsföringsmaterial.

Marknadsför med logotyp och  klistermÀrken

För att befintliga och framtida kunder ska ta del av tvÀtt-RUT sÄ har vi skapat  filer för utskrift och för digital anvÀndning.

Du som Àr medlem i Sveriges TvÀtteriförbund fÄr gÀrna anvÀnda dig av tvÀtt-RUT i din marknadsföring. Ladda ner loggan pÄ TvÀttlinan under Verksamhet > Marknadsföring eller kontakta kansliet för att fÄ dekaler.

Bild: Staffanstorps StÀd & KemtvÀtt

Banderoll med tydligt budskap

Med en banderoll kan dina kunder inte missa att ditt tvÀtteri erbjuder tvÀtt-RUT .

Film om tvÀtt-RUT

Video about tvÀtt-RUT

Samlad information om tvÀtt-RUT

FrÄn och med den 1 januari 2021 gÀller RUT-avdraget för privatpersoner som lÀmnar sin tvÀtt till ett professionellt tvÀtteri. Om kunden uppfyller villkoren för att fÄ RUT-avdrag fÄr de 25 procent avdrag pÄ kostnaden för tjÀnsten.

PÄ www.tvÀttamedrut.se finns information om hur avdraget fungerar och vem som kan anvÀnda sig av tvÀtt-RUT.

Och lite historia

Route to Rut