Det digitala året

Det blev ett annorlunda år med pandemi och inställda möten. I dessa tider har vi på Tvätteriförbundet satsat extra på digitala aktiviteter. Här är några axplock från året som har gått.

w

Digitalt höstmöte

• Det digitala höstmötet den 12 november sändes från T-studio – Slagthuset, Malmö. Tack till alla talare och alla som deltog!
  • Se inspelningen här

Ny Youtube-lista

• På vår Youtube-kanal finns nu bland annat 14 videos från våra leverantörsmedlemmar. Prenumerera gärna på vår Youtube-kanal så missar du inget.
  • Se videos
Facebook-kampanjer

• Facebook är vår största sociala kanal som används av 74% av svenskarna, enligt rapport Svenskarna och internet, 2019. Under året har vi genomfört flera kampanjer för att lyfta viktiga branschfrågor.
  • Följ oss på Facebook

Äntligen RUT-avdrag

• RUT-avdrag för hushållstvätt införs den 1 januari 2021. På kemtvätt.se har vi skapat en sida där konsumenterna kan läsa mer om vad avdraget innebär.
  • Läs mer om RUT-avdraget

Ny medlemslista

• Vi är stolta över alla våra tvätterimedlemmar och leverantörsmedlemmar. Nu har vi gjort en tydligare och enklare medlemslista här på hemsidan.
  • Till nya medlemslistan

Medlemsbrev

• Under 2020 har vi skickat mer än 50 digitala nyhetsbrev till våra medlemmar och partners. Som medlem får man alltid den senaste informationen först.
  • Prenumerera via Tvättlinan

Fyra hemsidor

• Under året har det varit full aktivitet på våra fyra hemsidor. Tvättlinan.se är vår medlemsportal med exklusiva nyheter, erbjudanden samt köp- och säljmarknad. Textilservicebranschen.se är full med fakta och kunskap om den svenska textilservicebranschens viktiga roll för tillväxt och en hållbar utveckling. Kemtvätt.se är den enda sajten som listar alla Sveriges auktoriserade tvätterier. Sist men inte minst har vi tvatteriforbundet.se som är Sveriges tvätteriförbunds digitala ansikte utåt.

Tack för i år! Vi ses 2021!