IF Brommapojkarna har tecknat ett avtal med Tvätteriförbundet som officiell partner till föreningens ungdomsavslutning. – Det ger oss ytterligare resurser att arbeta med vår framgångsrika ungdomssatsning, säger Christer Hellqvist, marknadschef IF Brommapojkarna.

Ungdomssatsningen i IF Brommapojkarna har resulterat i flera duktiga fotbollsspelare. Senast i raden som gått via föreningens ungdomsfotboll kan vi finna i årets U21-EM som avgörs i Tjeckien. Landslagsspelarna John Guidetti, Ludwig Augustinsson och Simon Tibbling har alla spelat fotboll i den rödsvarta tröjan och blev igår klara för semifinal i Europamästerskapet och därmed också OS-spel i nästa års sommarspel i Rio de Janeiro. Marknadschefen i IF Brommapojkarna, Christer Hellqvist, ser positivt på det nytecknade avtalet med Tvätteriförbundet.

– För oss i BP är det en glädje att kunna presentera Sveriges Tvätteriförbund som ny samarbetspartner. Det ger oss ytterligare resurser att arbeta med vår framgångsrika ungdomssatsning, säger Christer Hellqvist, Marknadschef IF Brommapojkarna

Förbundsdirektör Daniel Kärrholt, Sveriges Tvätteriförbund, ser även han positivt på det nytecknade avtalet.

”Sveriges Tvätteriförbund samlar företag som arbetar med tvätt- och textilservice. Gemensamt är att vi arbetar med textilier i olika former, som är viktiga för oss alla i vårt arbetsliv och i vår vardag. Tvätt- och textilservicebranschen är en bred och expansiv näring med stor framtidspotential, som sammantaget omsätter nästan 4,5 miljarder kronor. I Sverige har vi cirka 5000 stolta medarbetare som erbjuder tjänster som arbetskläder och putsdukar till industrin, textilier åt hotell- och restaurangnäringen, personal-, patient-, bädd- och operationstextilier till vård och omsorg samt entrémattor, moppar och handduksrullar. Våra medlemmar svarar också för tvätt- och textilhantering av konsumenttvätt.

Tvätteriförbundet driver och verkar aktivt för att stärka varumärkeskommunikationen kring verksamheten, auktorisationskontrollen och T-Märket. Alla våra medlemmar är auktoriserade med vårt T-Märke. Det innebär att de, genom en noggrann kontroll och auktorisationsprocess, uppfyller de kriterier som krävs för att garantera en verksamhet med god service och starkt socialt ansvarstagande. Som konsument, inköpare eller upphandlare kan du därför alltid känna dig trygg när du använder ett auktoriserat T-märkt tvätteri. Genom att se till att textiler håller sig hela och rena länge, skyddar vi både människa och miljö – Vi bidrar till att näringsliv och offentlig verksamhet fungerar!”

– För oss är det en möjlighet att visa vårt engagemang i Sveriges ledande ungdomsförening. Vi är dessutom väldigt imponerade över BP:s gedigna arbete, berättar förbundsdirektör Daniel Kärrholt, Sveriges Tvätteriförbund.

Vi på Sveriges Tvätteriförbund vill också passa på att tacka medlemsföretagen i Stockholms Tvätteriförening som inspirerat oss  till detta  samarbete

Artikeln kommer från Brommapojkarnas hemsida.
För mer information

Förbundsdirektör