Inom den svenska tvätt- och textilservicebranschen hanterar 5 000 vardagshjältar 800 ton tvätt – varje dag. Nu har vi på Tvätteriförbundet tagit fram en bild (på svenska och engelska) för att illustrera näringens kretslopp.

Genom kretsloppet kan du följa hela processen från upphämtning och transport till sortering, tvättprocess och torkning; till efterbehandling, kvalitetssäkring och reparation; till plock och packning till utleverans av rena textilier och logistik hos kund.

– Hållbarhet och miljötänk är viktiga delar i alla led. Det kan gälla allt från smarta transporter med ecodrive och hållbara drivmedel, till energieffektivisering och återvinning. Det är något som vi gärna lyfter fram, säger Daniel Kärrholt, Förbundsdirektör på Sveriges Tvätteriförbund.

Kontakta oss om du vill använda bilden i något sammanhang. Här kan du ladda ner både den svenska och engelska versionen i högupplöst EPS-format (för tryck). Här kan du ladda ner den svenska versionen för webb (PNG) och den engelska versionen för webb (PNG).