En bild säger mer än 1000 ord – och en rörlig bild med ljud ännu mer! Således är en 360°-video ett spännande sätt att få veta mera om det varierande och ansvarsfulla arbetet inom textilservice.

På initiativ av schweiziska branschföreningen startades produktionen av en 360°-video i början av mars i samarbete med föreningarna i Belgien, Tyskland, UK och Sverige samt vår europeiska förening ETSA . En 360°-video, även känd som VR-video, är en video som tillåter en vy i alla riktningar från kamerans synvinkel och med 3D-glasögon. Videon anpassar sig till betraktarens rörelser. Om tittaren i verkligheten vänder sig till höger sida kommer denne också att flytta till höger i den virtuella världen.

Följ med in i konsumenttvätteriet

Följ med in i det industriella tvätteriet

Denna typ av video ger tittaren en känsla av att denne är mitt i ett industriellt tvätteri eller konsumenttvätt/kemtvätt och erbjuder möjlighet att uppleva den spännande vardagen på nära håll. Videon är avsedd att visa det varierande arbetet såväl som den moderna datorstyrda utrustningen och processteknologierna och ge en inblick i den övriga verksamheten.

Se fler videos på Tvätteriförbundets YouTube-kanal