Lindbytvätten AB Borgholm

Tvätterimedlem i Sveriges Tvätteriförbund.

Lindbytvätten AB Borgholm

Tvätterimedlem

I snart 20 år har Lindbytvätten arbetat med kvalificerad textilservice. Vi är ett familjeföretag som satsar allt vårt engagemang för att tillgodose dina unika behov – från liten till stor, från standard till special. “Ingenting är omöjligt” gäller hos oss. Behöver du något inom textilier, kan vi säkert ordna det! Idag är ca 40 anställda som levererar 40 ton textilier i veckan till cirka 900 nöjda kunder från Kristianstad i söder till Västervik i norr samt halva Småland, Blekinge och självklart Öland. Vi är det ledande privata tvätteriet i Kalmar och Blekinge län med omnejd. Vi erbjuder allt inom yrkeskläder, profilkläder och servicekläder för de flesta branscher. Behöver du komfortabla, snygga och fräscha bad- och bäddtextilier, bordslinne eller entrémattor står vi gärna till tjänst. Vi är miljömärkta enligt Svanen 3.0, vilket innebär att vi klarar deras hårda krav för energi- och vattenförbrukning, kemikalier, avfallshantering och emballage samt för eget gods. Vi är också mycket noga i valet av tvättmedel och med sortering för återvinning.

Besöksadress

info@lindbytvatten.se

Lindbyvägen 116
387 94 Borgholm

Kemtvätt.se

Visste du att du hittar alla auktoriserade kemtvätterier i Sverige på kemtvätt.se?